onsdag 7. november 2012

Sjokoladeostekake


Da strikkeklubben skulle møtes igjen etter en lang pause, og alle skulle komme hjem til meg, måtte jeg nesten benytte anledningen til å bake en kake :)

Når jeg skal bake liker jeg i grunn aller best å prøve på noe jeg ikke har prøvd før. Det kommer såklart an på anledningen, men til et strikkemøte er det jo flott å prøve ut noe nytt.
Så da går jeg som regel inn på "Passion4baking" sin side på nettet. Fant en enkel og grei oppskrift for en travel dag, valget falt på "Delicious Chocolate Cheesecake", og oppskriften finner du her.

Hvis jeg bare hadde klart å følge ordentlig med i oppskriften, og ikke hatt det så travelt, hadde nok kaka blitt helt som planlagt. Men slik gikk det ikke. Jeg skylder på eksamen samme dag, og en travel tv-kveld ;)





Bunnen bestod av digestive kjeks, smør, peanøtter og litt nutella. Alt "knuses/moses" sammen og trykkes ut i ei paiform/kakeform. Enkelt og greit, og ingen steking. Har aldri før hatt peanøtter i en ostekakebunn, men må si det var godt, veldig godt :)

Selve sjokoladeostekremen bestod av nutella, philadelphia, melis, pisket kremfløte og daim. Det var iallefall det den skulle bestå av, men når jeg hadde rørt sammen nutella, melis og philadelphia var jeg rask med å ha det oppå kaka. Kom på etterhvert at det skulle jo være daim i kremen, og det lot seg lett gjøre å fikse. Og enda senere undret jeg meg på hvorfor jeg hadde kjøpt fløte.. Så kremen ble servert ved siden av.

Kaken ble likevell god den :)

Jeg har plassert min blogg i <a href="http://bloggurat.net/kart/registrere/11849/tromsoe">Tromsø</a> på <a href="http://bloggurat.net/kart/">norske bloggkart</a>!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar